zaterdag 16 juni 2012

Handpoppen

Vorige week haakte ik een leuke handpop. Het patroon vond ik hier: Free amigurumi patterns.
Het is echt heel eenvoudig met een superresultaat. De steek is reuzesimpel en is echt helemaal geschikt om een krokodilvelletje te imiteren! Met de wol die ik gebruikte, valt de handpop te klein uit voor een volwassene. Erg vond ik dit niet omdat ik ze sowieso voor kinderen wilde maken. Ik wil in ieder geval enkele handpoppen maken voor in mijn kraampje op Mon Mol Martre. Op 4 augustus vind deze markt plaats langs de oevers van de Nete in Mol. Je vindt er tal van creatievelingen die hun waren verkopen in kraampjes en tegelijkertijd hun ambacht of hobby uitoefenen ter plekke. Omdat ik dit jaar nog wel eens een marktje wilde proberen, vond ik Mon Mol Martre helemaal geschikt.

Ondertussen probeer ik enkele varianten (geen kroko's) uit. Maar het is moeilijker dan ik dacht. Door de wijde bek lijken ze toch steeds nog een beetje op een krokodil... Voorlopig enkel het origineel model op foto:



7 opmerkingen:

  1. Heel leuk. Het doet me ook een beetje denken aan "Het Liegebeest", een t.v.-programma uit onze jeugd.

    Lieve groetjes,

    CreativEls

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaaaaa dat is het! Ik zat net te denken aan wie dat beestje mij deed denken... vwala merci :-)

      Verwijderen
  2. Hallo, ik vind hem ook superleuk, maar de link naar het patroon lijkt niet meer te werken. Kan jij me het patroon bezorgen? Alvast bedankt (pieterentinne@yahoo.com)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oei, dan heb ik het patroon ook niet. Ik heb toen via deze link gewerkt.

      Verwijderen