donderdag 21 juni 2012

Workshop vintage juwelen

Al lang wilde ik weten hoe dat nu moest: een ring maken met cabochon. Ik twijfelde dan ook niet om mij in te schrijven voor de workshop "vintage juwelen maken" bij Zahia in Lier.
En het werd een erg leerrijke avond. Behalve de kneepjes van het cabochonvak, weet ik nu ook hoe je kettingen van slotjes voorziet, hoe je bedeltjes bevestigt, etc.
Het was moeilijk kiezen tussen al dat moois dat beschikbaar was in de winkel. Ik besloot voor de drie dames van het gezin iets te maken. Voor Lene maakte ik een ketting met een retroprentje van een meisje met eendjes. Het waren prachtige prentjes! In de ketting verwerkte ik ook een eendje dat de link met het printje moest zijn. Dat paste er perfect bij! Door de blinkende cabochon is de tekening niet superduidelijk op de foto:



Voor Klara was de opdracht iets moeilijker. Zij houdt helemaal niet van juwelen. Met snorren heeft zij wel iets... Daarom besloot ik een ketting Miss Moustache te maken. Zoals ik dacht wil ze die zelf toch niet dragen, maar dat vind ik niet zo erg :-)


Voor mezelf maakte ik een ketting en een ring. Omdat ik niet van teveel tierlantijntjes houd, heb ik een vrij sobere ketting gemaakt met een bloemmotief. In de ketting komt een stuk van het bloemendessin op een klein bedeltje terug.



Uiteindelijk bleek de ring het moeilijkst om te maken. Ik had namelijk te weinig lijm gebruikt. Maar met een beetje assistentie is alles toch nog goed gekomen...


Het was een erg productieve avond en ik was best blij met de gemaakte juweeltjes.



12 opmerkingen:

  1. Mooi gemaakt Cindy! Deze workshop staat ook mijn verlanglijstje en dit berichtje doet de goesting nog toenemen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig zeg, en die ketting met snor is echt iets voor mijn dochter die is helemaal gek van snorren ze heeft oorbellen e.d ook van snorren.
    geweldig hoor
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik volg binnenkort dezelfde workshop in Gent. Hopelijk zijn mijn resultaten ven mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, die zijn leuk geworden! Ik zou er ook blij mee zijn, in jouw plaats :-) Lijkt me een boeiende workshop, zeker omdat de slotjetechniek er in zit. groets!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi zijn ze, vooral de ketting met het bloemetje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi hoor, vooral die ring in een prachtige kleur!
    groetjes, Famke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die ring vind ik mooi, wat een prachtige kleur!
    groetjes, Famke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een super schattige sieraden allemaal! Ik vind ze allemaal eigenlijk wel heel leuk en ik denk dat ik binnenkort ook maar zo'n workshop moet gaan volgen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. grappig ik heb dezelfde ring hier liggen maar met zilveren basis...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. he leuk zo zelf juwelen maken. ik zou er ook willen mee beginnen. is de workshop nodig ? wat moet je kopen om zo'n ketting te maken ? ketting, cabochon en prentje ?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De workshop is niet echt nodig denk ik. Zelf ben ik niet zo bedreven in het maken van juwelen. Zo zou ik bij voorbeeld even moeten opzoeken hoe ik dat slotje er weer aan moet maken. Maar dat moet toch lukken. Voor de cabochon kan je gewoon uit degelijk papier een print kiezen. Daar hoef je geen speciaal prentje voor te kopen. Ik zou denken: zoek eens op youtube en daar vind je wel een DIY-filmpje. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen