donderdag 16 augustus 2012

Een leeg huis = een haakvitesse hoger

Ook al is de temperatuur er echt niet naar, ik ben toch al maar begonnen met het haken van enkele mutsen. Onze twee dochters zijn beiden op danskamp deze week. Het is dus stil in huis. En dan nog een vrije dag in het midden van de week... Ik kreeg dus net iets meer klaar dan anders!
Ik heb ondertussen elf mutsen volledig afgewerkt. Ik vind het nog steeds superleuk om ze te maken. Dit jaar heb ik bij sommige mutsen ook een passende sjaal gehaakt.



En ik haakte een schattig klakske dat ik nog eens moet kunnen passen op een geschikt hoofdje :-) Het patroon vond ik op ravelry:  http://www.ravelry.com/patterns/library/surplus-hat




11 opmerkingen:

  1. Supermooie mutsen gehaakt! Wat ben je er vroeg bij...
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gehaakt blijven ze toch nog altijd leuker dan gebreid, mooi gedaan! Geniet nog van de rust :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tous ces petits bonnets sont adorables !
    Bises
    Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldige mutsen vooral met die strik vind ik super leuk.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi!

    De mutsjes zijn prachtig! Heb je het patroon zelf ontworpen of kan ik het ook ergens terugvinden? Heb namelijk heel erg leuke wol gekocht maar vind geen leuk patroon en dit is net wat ik zoek!

    Bedankt!

    Karen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi!

    Superknappe mutsjes! Heb je het patroon zelf ontworpen of kan ik het ook ergens vinden? Ze lijken net wat ik zoek voor die leuke wol die ik onlangs kocht.

    bedankt!

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo! Ik haak elke muts zoals het uitkomt. Ik begin steeds bovenaan met een magische cirkel met 6 halve stokjes. Zo blijf ik meerderen tot het breed genoeg is. En dan gewoon rechtdoor of ev. terug minderen. Hangt af van hoe je de muts wil. Maar een patroon heb ik er niet van. Ik kijk steeds hoe het uitvalt, omdat elke wol ook weer verschillend is. Ik gebruik wel altijd een half stokje, dat schiet lekker op en geeft een mooi resultaat!

      Verwijderen
  7. Heel erg bedankt voor de tip, vooral die halve stokjes-tip!
    Ik zit vooral in de knoei met wanneer ik rechtdoor moet en hoe lang dan best. Maar ik zal het eens proberen op jouw manier te doen.
    Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoe lang ik door moet gaan, weet ik zelf ook niet altijd. Mijn twee dochters dienen meestal als paspop :-) Het hangt er ook van af wat voor model je wil maken: een passend (aansluitend) model of een meer "slouchy" muts.

      Verwijderen
  8. Beautiful!!!!!! http://dycroche.blogspot.com.br

    BeantwoordenVerwijderen