maandag 6 augustus 2012

Mon Mol Martre

Wat was het een leuk weekend! Onder een stralend zonnetje en in gezelschap van Els van Koekje Haakje Maak Je bracht ik het weekend door langs de Nete in Mol. Met een vleugje accordeonmuziek op de achtergrond waren het echt twee gezellige dagen.
161 kraampjes bleken ingeschreven te zijn! Er waren heel wat juwelen- en keramiekkraampjes, schilderijen, muzikanten, werkjes uit hout, vilt, fimo,... Els had enkele haakwerkjes meegebracht, haar luierzakjes en uiteraard haar stempels! Mijn eigen tafel had ik vooral met haakwerk gevuld. Op zaterdag waren de dochters er niet bij want ze hadden een atletiekwedstrijd op het programma staan. Maar zondag waren ze des te enthousiaster van de partij! Met hun tekengerief onder de arm vulden ze onze kraam aan. De schilderijtjes van Lene hadden succes, maar verkopen wilde ze ze niet. Wie weet: volgend jaar?
Het was ook leuk om kennis te maken met enkele creatievelingen, onder wie een haakster uit het dorp waar ik vroeger opgroeide: Balen, een buurgemeente van Mol. Haar blog ontdekte ik ondertussen ook al en is zeker een kijkje waard: http://marjoscosycorner.blogspot.be/
De reacties van de mensen waren echt leuk, een stimulans om weer met volle energie in de wol te duiken!

Els achter haar kraampje en daarnaast zie je dat van mij


Een leuke herinnering aan heel wat knuffels die een nieuwe thuis vonden dit weekend


Lene en Klara achter de tekentafel


Op de achtergrond enkele werkjes van Lene en Klara. Een bezoeker had graag het gezicht tegen de oker achtergrond gekocht, maar ... neen hoor, dat wilde de artiest niet :-)








5 opmerkingen:

  1. het schilderij is zeker de moeite. Het zag er een leuke, zonnige dag uit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. goh hoe tof, wij hadden het te druk met andere dingen, anders was ik zeker eens even tot ginder gefietst!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi verslag Cindy. Het was heel gezellig. Die knuffels zijn vast en zeker goed terecht gekomen.
    Als we kunnen rekenen op zo'n stralend weer zijn we volgend jaar terug van de partij.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jammer dat we er niet geraakt zijn. Mooi verslag... door dit te lezen kom ik toch ook al wat in de sfeer :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. het was echt heel gezellig. het was dan ook een perfecte setting: mooi weer, goed gezelschap, mooie achtergrondmuziek... Misschien volgend jaar hè!

    BeantwoordenVerwijderen