zondag 25 november 2012

Adventskalender

Op de blog van Silly old suitcase vond ik enkele ideeën om een adventskalender te maken. De inspiratie vond ik hier. Het is nog vroeg, maar ik ben er toch maar aan begonnen. Kwestie van zeker te zijn dat hij tijdig klaar was! En jawel hoor, vandaag legde ik er de laatste hand aan. Het heeft toch wat meer tijd gevraagd dan ik aanvankelijk vermoedde, maar het zal leuk zijn voor de kinderen om elke dag iets van de kalender te kiezen.

Maartje stelde drie ideeën voor waaruit je kon kiezen. Mijn voorkeur ging naar het tweede. De kleurencombinatie vond ik helemaal geschikt voor onze muur! Die heb ik dus gehouden Ik gebruikte enkele typische winterstempels die ik al lang had, maar nog nooit gebruikte. Zo kon ik het wit papier toch een beetje opvrolijken. Het bruin papier is gerecycleerd behangpapier. De houten knoopjes die ik onlangs kocht, gebruikte ik om enkele pakjes te verfraaien. Ze zijn ook echt op kindermaat (gieters, schommelpaarden, nijlpaarden, ...), dus die kwamen van pas. Drie soorten lintjes gebruikte ik om de pakjes op te hangen (bruin, wit en zilver). Hiertussen, maar dat zie je niet goed op de foto, hing ik nog enkele gestempelde kaartjes.
Ik was blij dat ik alle pakjes aan de kapstok kreeg. Omdat ik hier en daar een iets groter formaat pakje gebruikte, werd het nogal krap :-)

Het leuke is dat Silly old suitcase er ook een wedstrijd aan verbond. Dus wie weet... Het was sowieso leuk om te maken!
De kalender prijkt hier nu dus al aan de muur. Het zal aftellen worden om het eerste pakje eraf te halen!








1 opmerking: