donderdag 3 januari 2013

En de Pif werd...

Zoals jullie misschien al lazen, maakte ik een Pif voor Miss Creatuurtje. Aangezien Miss Creatuurtje alles zelf kan, vond ik het moeilijk iets te zoeken om voor haar te maken. Maar gelukkig had zij zelf een voorstel! Een gehaakte hoes voor een tissuebox.
Stap 1: een patroon zoeken dus. Ik probeerde er eerst eentje uit, maar dat liep niet goed af. Deze was veel te los en te doorzichtig en kwam dan ook in de prullenmand terecht.
Stap 2: een beter patroon zoeken. Via de blog van Crea Linda kwam ik bij dit patroon van The Royal Sisters terecht. Het klopte nog niet helemaal voor de tissueboxen van Kruidvat en Albert Heijn, maar mits wat gefoefel (ik hoop dat Miss Creatuurtje dit niet opgemerkt heeft...), paste het mooi.
Ik koos voor donkerblauw met oker. In de hoek naaide ik een gehaakt bloemetje vast.


Stap 3: Niet alleen iets voor de mama opsturen. Een olifantenbroche ging dus mee in de envelop:

 
Stap 4: Omdat ze op mijn blog aangaf dat ze de stripboekenlegger wel leuk vond, hield ik hem voor haar apart. Je zag hem al in een van mijn vorige posts: boekenleggers met een randje
 
Onlangs kreeg ik van La cabane en voyage enkele mooie postkaarten als ruilcadeautje. Perfect geschikt om er nu eentje mee te sturen.
 
Ik hoop dat ze er blij mee is!
 
Vandaag mocht ik een superleuk zelf gemaakt kaartje van haar ontvangen en dat stemt een mens toch altijd blij op zo'n regenachtige morgen. Bedankt!

9 opmerkingen:

  1. Wat mooie tissuebox is het geworden, leuke kleuren ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou daar is ze vast blij mee en die broche, schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk hoor die uitwisselingen, mooi gemaakt
    Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jolis travaux et Bonne Année 2013 ! Pleine de santé et prospérité !
    Bisous
    Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi gedaan, daar gaat Trui vast blij mee zijn. Ik kreeg ook zo'n geweldig kaartje, lief hè!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat gehaakt kleedje voor de tissuebox is supermooi. Miss gaat daar heel blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. En of Miss daar heel blij mee is! Ik vind het supermooi, deze week ga ik alvast naar AH achter een tissuedoos (en dan blog ik er vast en zeker nog over!!! want dat verdient een blogberichtje zo'n mooie PIF) En ik blijf het leuk vinden wat andere mensen maken, ookal DENK je da ik alles zelf kan :-) Bedankt voor de extra boekenlegger en het olifantje is keischattig! Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Eindelijk tijd om eens kennis te maken met je blog.
    Bijgevolg ben ik je 99ste volger geworden.
    Je haakt wel mooie spulletjes.
    Ik wens je een gezellig, knus en veilig weekend,
    liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ziet er toch heel schoon gehaakt uit, hoor! Mooi om weg te geven!!!

    BeantwoordenVerwijderen