donderdag 10 januari 2013

Haken op donderdag: een Japanse hond

In het begin dat ik de haakmicrobe te pakken had, kocht ik enkele Japanse amigurumiboeken. Best leuk. Maar in het Japans natuurlijk. Alle patronen staan met diagrammen uitgetekend. Het vervelende echter is dat je soms niet kan inschatten welk patroondeel welk amigurumideel is :-) Daarom was ik de Japanse hond ook in het bruin begonnen in plaats van wit. Opnieuw beginnen dus... Eigenwijs als ik ben, dacht ik ook het patroon te kunnen optimaliseren door bepaalde zaken anders te gaan doen. Maar dat bleek dus niet waar te zijn.
De hond is uiteindelijk af geraakt. Het is niet echt een amigurumi. De bedoeling was dat hij vrij groot zou worden, maar door gebruik van dunne draad is dat niet zozeer het geval.



17 opmerkingen:

  1. Ik vind hem leuk, je hebt weer super je best gedaan!!!\
    Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hahaha ik vind em grappig een soort van dikke tekkel, echt heel knap gedaan !
    liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij ziet er toch heel schattig uit.En in een toffe kleurencombi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. great !
    Greetings from Poland :)
    Katarzyna

    www.sajuki.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Very cute and neat work :) the colors have blended very well.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Maar het is wel een ongelooflijk lief schatje! Tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind het knap dat je uit zo'n patroon zo'n mooie hond hebt gemaakt !!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nou ik vind hem anders schitterend hoor. En de grote lijkt mij ook oke.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik dacht: 'wat zal dat nu zijn, een Japanse hond?', maar vind hem geweldig! Qua formaat ziet hij er prima uit, lijkt me. Verder zou het mijn beste vriend kunnen zijn als kussentje in het vliegtuig :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind het een schattige Japanse hond.
    Echt een knuffel :-)

    Ik heb vorige week een teckel gehaakt.
    Met wol gehaakt en haaknaald 4 mm,....Toby de teckel is een een lieve grote teckel geworden hihi.
    Je kan hem bewonderen op http://pluizewol.blogspot.nl/

    Ik ga je blog volgen :-)
    Groeten Mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  11. respect voor je doorzettingsvermogen! heel mooi vind ik hem. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuke hond. Je kunt hem zelfs als een deurstopper gebruiken hihi.
    Ik vind het wel knap dat je uit een japans patroon zo'n mooie hond kunt haken. Ik ben je maar meteen gaan volgen, ben wel benieuwd wat er nog meer gaat volgen.
    Groetjes
    www.freubelblog.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  13. lijkt me een heerlijk kussen!
    of voetensteuntje voor als je languit op de bank ligt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen