maandag 30 december 2013

Een bruin Leneke

Mijn jongste dochter Lene is helemaal weg van de tekeningen van Isabelle Kessedijian. Zelf kende ik haar vooral van haar leuk haakwerk. Haar blog is zeker de moeite waard! Je vindt hem hier.
Eindelijk is het ervan gekomen eens een patroontje van deze ontwerpster te haken: een plattelandsmeisje. Met de twee vlechtjes lijkt ze wel wat op Lene. Enkel de haarkleur is niet blond maar bruin geworden. :-)
Ik probeerde het patroon helemaal te volgen, inclusief het kleurgebruik. Omdat ik de verschillende kleuren niet in exact dezelfde materiaalsoort had, beïnvloedde dit de grootte van de gehaakte onderdelen. Daarom heb ik de patroontjes van de kleding een beetje aangepast en wat op het zicht gewerkt.
Ik ben erg tevreden over het resultaat. Gelukkig maar, want ik laat me telkens verleiden door zo'n schattige poppetjes, maar heb er ook telkens halverwege het werk spijt van. Het is een projectje dat heel wat geduld vergt. Vooral de haartjes!
En nu op naar een eenvoudig iets: een kussen!



10 opmerkingen:

  1. Wat goed gelukt! Hele leuke pop. Wat knap ook die haren! Is je dochter zeker blij mee, of is ie niet voor haar? Groetjes Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat geloof ik maar al te graag dat daar veel werk in kruipt.RESPECT!
    Het andere exemplaartje dat je ooit maakte pronkt hier nog steeds op haar ereplaatsje... ze mocht al veel waauws en ooooh zo schattig aanhoren :-)) ik word nog altijd een beetje blij als ik haar zie zitten...Lieve groetjes, creazusje An

    BeantwoordenVerwijderen
  3. de laatste dagen , heb ik gewoon tijd genomen voor thuis, veel blogjes gaan voorbij en heb ik niet kunnen reageren, dus bij iedereen langs...een fijne jaar wisseling lieve haaksters...groetjes van ons uit arnhem..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het resultaat mag er wezen ! hier mag je fier op zijn !!

    Groetjes
    Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou, je kan met recht tevreden zijn. Wat een mooie dame.

    BeantwoordenVerwijderen