zaterdag 7 december 2013

Een legertje kurk

Een hele tijd geleden (het was dan ook heel lang stil op deze blog) maakte ik van omhaakte wijnkurken soldaatjes, twee koninginnen en een verpleegster. Ondertussen kreeg ik van een collega een hele zak kurk waarmee ik nog een tijdje zoet zal zijn!
Wie zin heeft om zelf aan de slag te gaan: hier vind je het patroon. En je kan natuurlijk zoveel varianten verzinnen als je zelf wil! Om ze mooi rond de kurk te laten passen, haak je een toertje meer of minder.




10 opmerkingen:

  1. Leuk dat je nog eens in blogland vertoeft. Die popjes zijn heel leuk !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk blog hier ik zal vaker kijken, ik zag u via andere haaksters...liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. inderdaad lang geleden, leuk dat je terug bent :-) en wat een superleuk idee met de kurken !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heel mooi!
    waar vind ik het patroon?
    of kan je het eventueel doormailen naar morrenlien@gmail.com ?
    bedankt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De link zit ook in de tekst van het bericht hierboven, maar ik zal het even mailen ook.

      Verwijderen
    2. Ik heb twee keer geprobeerd een mail te sturen, maar dit komt steeds terug. Best via de link in de tekst hierboven proberen dus.

      Verwijderen
  5. Hei klaartje nel,
    Ik probeer dat kroontje te haken maar het lukt me niet om dat zo schattig te krijgen als dat van jou. Zou je de werkbeschrijving hier eens kunnen posten?
    Bedankt,
    Marie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo,
      het is al een tijdje geleden dat ik deze haakte. Ik haak heel vaak iets uit mijn hoofd, afgaande op hoe het werk vordert. Ik heb dus helaas geen werkbeschrijving hiervoor :-( Ik vermoed dat ik gewoon met een kring van lossen ben begonnen, gevolgd door een rij vasten. Daarna je aantal steken verdelen in groepjes en piek per piek afwerken door te minderen. Misschien zoek je best een patroon van een gewone kroon en maak je daar dan een miniatuurtje van.

      Verwijderen