zaterdag 14 december 2013

Patroontje testen

Op de blog van Annemiek las ik een oproep om een patroon te testen voor een roodborstje en een koolmees: proefhaaksters gezocht . Dat zag ik natuurlijk wel zitten! Ik was bij de gelukkigen en kreeg de proefpatroontjes doorgestuurd.
Het eerste vogeltje is ondertussen af: het roodborstje. Zoals gewoonlijk heb ik het wat aangepast naar mijn eigen zin. Zo heb ik de pootjes niet met garen omwikkeld, niet omdat het dan mooier is, maar omdat ik vreesde dat het niet goed ging blijven zitten. Met wol errond zoals op de blog van Annemiek is het wel mooier. Hoewel ik vreesde dat het niet ging lukken, blijft het roodborstje heel stevig op z'n pootjes staan! Voor de vleugels heb ik een soberdere versie gebruikt dan beschreven in het patroon.





Binnenkort zal er hier dus ook een koolmeesje rondfladderen. Nog even geduld...
De patroontjes zullen weldra te koop zijn op de blog van Annemiek. Die vind je hier.

11 opmerkingen:

  1. wat schattig zeg prachitg! ik begon een aapje amigurumi te maken en wil niet lukken..wat een mooi blog heeft u..blij dat ik mag volgen..groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wil je dit roodborstje ruilen met een ritstasje plus surpriseke? Ik heb altijd in de roodborstjesdreef gewoond en het is mijn totem bij de scouts….

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik wil gerust ruilen met een roodborstje. Helaas heeft dit exemplaar al onmiddellijk een onderkomen gevonden. Ik ga er zeker nog eentje maken, want ik vind het zelf ook heel leuk, maar dan zou je nog wat geduld moeten hebben. Ik moet nog een aantal andere dingetjes afkrijgen. Eventueel laat ik je weten wanneer ik er opnieuw eentje gemaakt heb en dan kan je het op dat moment bekijken. Ik wil je uiteraard nu niet weken laten wachten vooraleer je een swap kan doen!

      Verwijderen
  3. Leuk hé zo een patroon te mogen uittesten. Heel leuk en mooi resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooohhh, die is echt mooi geworden. Complimenten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Klaartje,

    Wat is die leuk geworden! Mooie foto's!!

    Groetjes, Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen