zondag 16 maart 2014

Een tas van Nicky Hale

In een zomereditie van één van mijn favoriete tijdschriften, nl. Simply crochet zag ik een patroon van een tas. Gehaakte tassen vind ik dikwijls niet echt mijn ding, maar deze wel. Het patroon is van Nicky Hale. Haar patronen vind je ook op Ravelry (klik). Je zal onmiddellijk zien welke tas ik maakte :-)
De tas is gehaakt in dikke katoen. Dat vind je niet zo vaak in de winkel. Omdat ik een voorraad wol heb om u tegen te zeggen, vond ik toch wat ik nodig had. Ik koos voor wit, lichtblauw en een lichtgroen accent. Ik heb met haakpen 5.5 gehaakt. Best dik dus. Helaas splitste de katoen snel, dus ik ben extra voorzichtig geweest om geen losse draadjes te krijgen. De buitenste panden zijn gehaakt in een stekencombinatie van vasten en stokjes, wat een mooi effect geeft vind ik.


7 opmerkingen:

  1. Toffe frisse kleurencombinatie en die steek van de buitenpanden is inderdaad heel mooi ! Leuk tasje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lovely bag !
    Have a nice week !
    Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  3. echt een tas voor de komende lente! kanp gedaan !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi, is eens heel wat anders en ik vind het heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. So pretty! Love the blue and the lime together!

    BeantwoordenVerwijderen