donderdag 6 maart 2014

Eindelijk een rits!

Ik kocht al enkele stofjes met de bedoeling er ritstasjes van te maken volgens het patroon uit Zo geknipt! Omdat ik nog nooit iets maakte met een rits, vond ik het een te grote uitdaging :-) Gelukkig maakten we in de avondles al snel een tas met rits zodat ik er toch maar aan begon. Ondertussen zijn er twee tasjes af en ik ben best tevreden! De uitleg in het boek is echt superduidelijk.
Het groenetasje maakte ik uit gewoon katoen met volumevoering. Het gele maakte ik uit stevige gordijnstof. Hierbij gebruikte ik geen volumevoering omdat de stof op zich al erg stevig is.





7 opmerkingen:

  1. Ze zijn prachtig ...
    en je gebruikte echt vrolijke stofjes die passen bij het zonnetje ...
    Nog een fijne dag, lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zijn super leuk en heel erg netjes gemaakt. Knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 2 mooie tasjes, hop naar de volgende ritsjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi. Vooral van het groene stofje ben ik fan. Waar heb je dat gevonden?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank u! Het groene stofje met de vlinders kocht ik ooit in de Action. Het effen groen in een lokale stoffenwinkel denk ik.

      Verwijderen
  5. De uitleg is inderdaad supergoed en geeft een mooie afwerking. Voortaan geen ritsenvrees meer voor jou. Ik werk ritsen in tasjes voortaan altijd af volgens die methode van Zo Geknipt ! Ze zijn prachtig de tasjes.

    BeantwoordenVerwijderen