dinsdag 11 maart 2014

Vier kurkjes op een rij

Soldaatjes, verpleegsters en een prinses. Die maakte ik al met enkele kurkjes. De blogpost hierover staat hier. Van een collega kreeg ik ondertussen een hele zak vol met kurk. En niet zomaar kurk, maar onbedrukte en ongebruikte kurk. Geen gedoe dus met het zoeken naar een mooi plaatsje op de kruk om een gezicht op te tekenen!
Tot vorige week had ik nog altijd geen zin om mij op die kurkhoop te storten, maar daar kwam, (misschien dankzij het mooie weer?) verandering in dit weekend. Ook stuitte ik toevallig op deze blogpost. Hoe leuk was dat!
Behalve twee beertjes, haakte ik een eskimo,  een Engelse schildwacht, een Afrikaanse dame, en een Oosterse vrouw. De inspiratie haalde ik uit een Frans haakboek: Mini-poupées marionnettes au crochet. Het is een boek met patronen voor vingerpoppetjes maar als inspiratiebron deed het ook mooi dienst!











18 opmerkingen:

  1. Welk gedaante ze ook aannemen, ze zijn altijd leuk !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hannaflorence0@gmail.com14 maart 2014 om 03:15

    Hallo,
    Jouw blog is heel tof, het is mogelijk jouw email adress hebben?
    Groetjes,
    Florence

    BeantwoordenVerwijderen
  3. http://suzywool.blogspot.nl/2014/02/www.html

    Hoi, als je bovenstaande link volgt vind je nog een paar ideeen voor kurkpoppetjes.

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze zijn super leuk! Weer nieuwe inspiratie voor me. Deze wil ik zeker ook nog eens maken.
    Groetjes, Monique Vos

    BeantwoordenVerwijderen
  5. dikke proficiat, ben ook verliefd op deze kurkenpopjes, heb zelf nog maar riddertjes gemaakt, ge zeker deze ook eensproberen
    micheline -kruissteekmieke@blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  6. dikke proficiat, ben altijd al verliefd geweest op deze kurkenpopjes, heb tot nu toe alleen maar riddertjes gemaakt, ga zeker eens deze proberen
    micheline kruissteekmieke@blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel erg leuk! Ze zijn erg schattig! Groetjes Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ze zien er top uit. Ik ben wel benieuwd hoe je tegenwoordig nog aan kurken komt. Steeds meer wijnflessen hebben schroefdoppen.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Amber, ik heb de kurken vanuit mijn vriendenkring. Eén collega wist een hele zak te bemachtigen die ik mocht gebruiken, dus ik ben er nog even zoet mee :-)

      Verwijderen