dinsdag 8 april 2014

De eerste jurk

Na de vele tassen die ik naaide, werd het wel eens tijd voor het serieuze werk: een jurk voor de jongste dochter.
Ik kocht onlangs "Het grote naaiboek" van Femma. Op het eerste zicht leek me dit een heel praktisch boek waarmee ik zelf aan de slag zou kunnen. Ofwel heb ik mezelf overschat, ofwel het boek, dat laat ik in het midden :-) Het heeft enkele weken geduurd vooraleer het kleedje af was. Gelukkig kon ik elke woensdag beroep doen op mijn hulplijn in de naailes! Bepaalde onderdelen zoals de afwerking van de mouw en de kraag waren voor mij Chinees. Uiteindelijk heb ik de kraag op mijn eigen manier afgewerkt.
Als stof nam ik twee lappen die ik nog liggen had: een turkoois effen stofje gecombineerd met een oranje print. Omdat ik de knopen in de winkel zo ongelooflijk duur (en dan nog niet echt mooi) vond, hergebruikte ik knopen die ik liggen had. Met de twee verschillende maten knopen was het opletten geblazen bij het maken van de knoopsgaten. Al zeg ik het zelf, deze zijn toch goed gelukt, en dat op de ambachtelijke manier!


4 opmerkingen:

  1. Ik geef je even een virtueel applaus; dat heb je echt hartstikke knap gedaan! Het staat je dochter echt super! Ik vind de combinatie van stofjes best gewaagd, maar erg leuk! Op naar de volgende, denk ik zo ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw Cindy!!! ze staat er prachtig mee!! Hoog naailevel, dat geloof ik graag ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi, je krijgt van mij een Liebster Award: http://snollebol.blogspot.be/2014/04/liebster-award.html

    BeantwoordenVerwijderen
  4. félicitations jolie robe un beau petit mannequin bravo biz

    BeantwoordenVerwijderen