zondag 4 mei 2014

Haarspeldjes

Het was lang geleden dat ik nog haarspeldjes maakte. Ik zag altijd op tegen het bevestigen van het gehaakte bloemetje op het speldje. Eerst kleefde ik ze alleen, maar dan vielen de bloemetjes er op den duur af. Daarna heb ik ze erop genaaid en gelijmd, maar dat is een heel prutswerkje. Daarom was ik blij een patroontje te vinden om "duurzame" haarspeldjes te maken waarbij geen lijm gebruikt wordt. Je maakt als het ware een hoedje dat je op het speldje kan schuiven. Op dat hoedje naai je dan het bloemetje. Je vindt het patroon hier.


3 opmerkingen:

  1. Ontzettend leuk! Bedankt voor het delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie haarspeldjes en wat een handige manier om de bloemetjes vast te maken. Dank je voor de link.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen