woensdag 6 augustus 2014

Lieve juweeltjes

Ik had nog heel wat knoopjes liggen waarmee ik nog eens aan de slag wilde. Het werd een ketting!

Ik haakte niet volgens een patroon. Zo ging ik tewerk:
Ik ben gestart met 7 lossen (de lengte hangt af van de knoop die je wil gebruiken). Hierop haakte ik 6 vasten, keerde, en haakte langs de andere kant terug. Je blijft doorhaken tot het ovaalgedeelte groot genoeg is. Let er wel op dat je blijft meerderen op de uiteinden. Hoe meer je meerdert langs de rechter-en linkerkant van de korte zijde, hoe rechthoekiger je haakwerk wordt. Ik heb ervoor gekozen telkens ook in het midden van de korte zijde te meerderen zodat je de vorm van een ovaal behoudt. Als 1 kant af is, naai je de knoop erop.
Je haakt de achterkant op dezelfde manier.
Met een andere kleur haak je opnieuw een rij vasten door de twee zijden. Hierop komt een picotrandje of een andere sierrand.
Je eindigt met een ketting van lossen.
Ik had de smaak te pakken en eindigde met een reeks in alle geuren en kleuren .












7 opmerkingen:

  1. Wat een schattige hangertjes heb je er van gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke knoopjes en lieve hangertjes heb je ervan gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat lief! Vooral het roze meisje met het grijze randje vind ik mooi en het groene meisje met het bruine randje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. zo schattig weeral en mooie kleurencombinaties!

    BeantwoordenVerwijderen