zondag 31 augustus 2014

Tasjes à la française

Tijdens onze vakantie kocht ik enkele DIY-boeken. Eentje daarvan was een boek om tasjes in alle maten en kleuren te naaien: 30 sacs & pochettes zippés van Yoshiko Mizuno.


Tussen de pennenzakken door wilde ik toch graag al iets uit het boek proberen. Het werden twee gemakkelijke, kleine tasjes. Ik vind het resultaat ok, maar het is jammer dat ze aan de binnenkant niet afgewerkt zijn... De stoffen zijn dus ook niet verstevigd met vlieseline. Ik naaide de tasjes uit de stevigste stof die ik had, eerder gordijnstof, maar toch blijft de vorm zonder versteviging niet perfect behouden.





En tot slot maakte ik vandaag nog op de valreep een pennenzak voor de oudste dochter. Gemaakt in een zelf gekozen stofje, ideaal om weg te dromen tijdens een saaie les :-)




5 opmerkingen:

  1. Mooie tasjes! Volgende keer dan maar zelf verstevigen of an stijve jeans of canvas maken ;-)
    Je brengt je dochter wel op ideeën :p Gaaf etui!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als je de manier van werken zelf kunt verbeteren (lukt zo te horen vast wel), dan maak je straks fantastisch originele tasjes, want ik vind ze super!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Al die leuke tasjes en zakjes en etuis ga je vast vaker maken. En dan ook voeren, zodat je er zelf echt tevreden over bent. Ik vind ze mooi zoals je ze hier laat zien.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ziet er een heel fijn boek uit,
    alleen jammer dat mijn frans niet zo best is
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ziet er een heel fijn boekje uit,
    hopelijk is je frans trés bien :-)
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen