zondag 26 oktober 2014

Handmade kadookes

Vandaag is het nichtje jarig. 7 jaar wordt ze. Voor kleine meisjes is er altijd inspiratie genoeg om leuke cadeautjes te maken!
Het werd een A-lijn rokje volgens het boek van Mme Zsazsa. Om grote tegenslagen te vermijden had ik de jarige de stofjes vooraf laten zien. Gelukkig werden ze goed bevonden. Helaas is de rits dit keer minder goed gelukt, maar het kan ermee door.
Uit dezelfde stoffen maakte ik de Jozefien II tas uit het boek "Mijn tas". De voorste flap vond ik echt niet makkelijk. Dat heb je met weinig technisch inzicht... Maar moeilijk gaat ook en de tas is afgeraakt :-) Ik had me echter beter aan het oorspronkelijke idee gehouden om er een blauwe tas van te maken met een appel-flap (:-)) Omdat ik graag veel appeltjes wilde gebruiken omdat dat fleurig staat, heb ik echter de stofkeuze omgedraaid. Ik vind de flap nu vrij zwaar ogen, maar ik heb gemerkt dat de flap even goed in de tas gestoken kan worden omdat ik vooraan geen sluiting voorzien heb. Aan de achterkant stikte ik een label, passend bij de jarige: fashion queen. Ik hoop dat ik straks een positief rapport krijg van de fashion-politie! 
Uit het biaislint dat ik gebruikte voor de zoom en de appelstof, maakte ik nog een sleutelhanger.

Verjaardagspakje in het appel-thema

A-lijn rokje

Jozefien II uit Mijn tas


een label passend bij de jarige

De tas met de flap IN de tas


bijpassende sleutelhanger


3 opmerkingen:

  1. Leuke cadeautjes ! Nichtje zal wel blij zijn !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk dat je gaat scoren bij het nichtje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O, wat een super leuke cadeautjes! Jouw nichtje zal wel blij zijn met zo'n tante :-)

    BeantwoordenVerwijderen