woensdag 8 oktober 2014

Het grote naaiboek: project nr.2

Vorig jaar volgde ik het eerste jaar mode in avondschool. Na een aantal opgelegde werkstukken hadden we op het einde van het jaar de mogelijkheid zelf iets te kiezen om te maken. Ik was al gestart met de "schoolmeisjesjurk". Dat kon je hier lezen. Omdat dit wat moeilijk was uitgevallen, koos ik daarna een gemakkelijker project: de tuniek.
Lene koos haar stof zelf op de multiculturele markt in Heusden, ook wel Turkenmarkt genoemd. Een heel gezellige markt met behalve stof, o.a. veel groenten en fruit. Ook de kringwinkel is vlakbij en echt de moeite vind ik.
Het maken van de tuniek liep heel vlot, tot ik aan het halsbeleg kwam. Dat was wat te hoog gegrepen. Gelukkig kon de leerkracht me verder helpen en raakte hij net voor de zomer nog af. Als sluiting heb ik een relatief grote knoop gebruikt, gemaakt uit dezelfde stof. Lene was er blij mee en dat is wat telt, toch?


De bedoeling was dit jaar het tweede jaar avondschool ijverig in te zetten. Helaas bleek de klas nog meer overbevolkt dan vorig jaar. Daarom ben ik zo brutaal geweest mijn inschrijving te annuleren. Ik heb mij nu voorgenomen om wekelijks thuis achter de naaimachine plaats te nemen en dan maar autodidactisch te werk te gaan :-) Benieuwd wat dat zal geven!

1 opmerking:

  1. Ik "verplicht" me ook om iedere donderdagavond iets voor mezelf te doen. Bij mij is het niet altijd stikken, maar wel altijd iets leuks... Als ik dat niet inplan komt er niets van!
    Veel succes en plezier!
    Zus 1

    BeantwoordenVerwijderen