zaterdag 11 oktober 2014

Meneer konijn

Het was een vakantiesouvenir uit Friesland: een haakboekje van Rico design. De oorspronkelijke taal van het boekje is Duits, maar er zat ook een mapje bij met de vertaling in het Nederlands. Het werd wel eens tijd om eindelijk iets uit dat boek te haken!
Ik koos om Lenny der Hase te maken. De opbouw van het patroon was helemaal anders dan wat ik gewoon ben. Ik haak het liefst in grote, aaneensluitende gehelen zodat je niet veel aan elkaar hoeft te naaien achteraf. Dit patroon was anders en ik heb dus behoorlijk wat naaiwerk moeten doen. De broek was in het boek ook uit twee lappen gehaakt. Omdat ik liever geen naad zag in het midden van de broek, heb ik er zelf eentje verzonnen.

Rico design Häkelidee n°24

work in progress

meneer konijn

5 opmerkingen:

  1. O, die wil je toch zo oppakken en knuffelen! Ik wel tenminste, wat een leukerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt een knuffelkonijn. Leuk dat je de oogjes hebt veranderd. Soms is het even wennen als je patronen uit een andere taal gebruikt. Het resultaat is prachtig.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen