zondag 9 november 2014

We love London!

We waren er nog nooit geweest: Londen. Eindelijk was het ervan gekomen: drie dagen Londen. Wat een leuke stad! We bezochten de belangrijkste bezienswaardigheden en hadden tussendoor nog wat tijd voor shopping. 
Heel Londen stond in het teken van Remembrance Day. Overal zag je de poppies. Mooi en indruwekkend.



eenzame doedelzakspeler

Tower Bridge

een mooi fragment in een dakje

Emmeline Pankhurst, voorvechtster voor het vrouwenstemrecht
De plaats die ons het meest beviel, was Camden Market. Echt een plek naar m'n hart. Helaas hadden we niet zoveel tijd. De boekhandel in Camden heb ik dus enkel van buitenaf kunnen zien :-(


Gelukkig kon ik in het centrum wel een Waterstones induiken. Ik kocht 1 naaiboek:


en 1 haakboek:


Het haakboek kocht ik vooral voor de grafische patronen. Het blijkt ook oorspronkelijk een Skandinavisch boek te zijn. Dacht ik het niet!

De laatste dag bezochten we in speed tempo Greenwich. Ook daar was een superleuke marktplaats met handgemaakte cadeautjes en allerlei lekkers. De jongste dochter weet al wat ze wil eten op haar volgende verjaardagsfeestje: pannenkoeken gevuld en belegd met choco, smarties, room, enz. enz. enz.



We hebben genoten van drie daagjes Londen en gaan zeker nog eens terug naar deze hippe stad met haar vriendelijke inwoners.




5 opmerkingen:

  1. Oh ja London...... al zo lang geleden dat ik daar nog was. Daar wil ik ook nog eens naartoe en zeker na het lezen van jouw mooi verslag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij waren er ook in de herfstvakantie, 4 dagen...
    Leuke hippe stad, met vele dingen om te zien,en blijkbaar zagen we niet alles, aan je foto's te zien
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn dochter (toen ) en ik waren vorige zomer in Londen,wil er zo weer naartoe maar zal niet voor direct zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk! En ik ben benieuwd wat je uit de boeken gaat maken....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Aan de foto's te zien was het inderdaad echt de moeite, fijn!

    BeantwoordenVerwijderen