woensdag 24 december 2014

Fellaini en een zakje vol potloden

Ik geef graag zelfgemaakte cadeautjes. Dat vind ik veel persoonlijker en je kan iets maken dat écht past bij de ontvanger. Voor jongens vind ik het altijd wat lastiger... Omdat mijn metekindje jarig was, moest ik dus inventief zijn. Maar het is gelukt! Hij zei dat hij het het leukste cadeautje van allemaal vond. En dan zullen we dat maar geloven zeker!
Omdat hij een fervente voetbalfan is, moest er zeker iets tussenzitten dat met voetbal te maken had. Mijn man schaafde een houten blokje waarrond ik een mannetje kon haken. Ik koos voor de Rode Duivel die ik het best herkenbaar kon maken :-) Rarara...


Het werd natuurlijk Fellaini, alhoewel het natuurlijk ook Witsel had kunnen worden.




Omdat hij ook naar de tekenacademie gaat, maakte ik de pennenzak waarvan ik er al een hele reeks genaaid heb. Mijn vorige resultaten zag je hier. Ik deed er een potlodenzakje bij waarvan ik het patroon vond bij Mme Zsazsa. Ik naaide het niet helemaal volgens de regels en daarom viel het stuk waar het potlood in moet een beetje te kort uit. Gelukkig is het wel bruikbaar.


Nadien maakte ik het potlodenzakje wat groter en vond ik het resultaat beter:



Omdat ik Fellaini leuk vond om te maken, ga ik zeker nog enkele houten popjes maken. Weldra meer hierover!



5 opmerkingen:

  1. Superleuk én superorigineel cadeau!!!

    Groetjes, Saskia :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superleuk ! Die voetballer viel hier thuis ook in de smaak, knap hoor. Leuke reactie kreeg je van jouw petekind. Voor een mooie glimlach, daar doen we het voor hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk, die houten popjes! Ben benieuwd welke er nog gaan volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ga je dan een hele voetbalploeg maken?
    schitterend!!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen