zondag 4 januari 2015

Het goede voornemen: ban de plastic tasjes!

Goede voornemens maak ik normaal niet bij het begin van het nieuwe jaar, maar dit jaar wel! En het goede voornemen geldt dan ook ineens voor het hele gezin :-). In 2015 zullen wij geen plastic tasjes meer aannemen als we gaan winkelen. Ik deed dat vroeger meestal ook niet, maar toch... Er zijn altijd van die momenten dat je geen draagtas bij je hebt. Ik hoop dat het opzet zal lukken!

Uit het boek Zo geknipt 1 maakte ik al enkele exemplaren van de opvouwbare tasjes. Die werden gemaakt volgens een ander model dan het opvouwbare tasje in Zo geknipt 2. Het patroon is opnieuw heel makkelijk en goed te volgen. Het tasje uit deel 1 vind ik gemakkelijker om op te plooien. Het tasje uit deel 2 is veel groter, wat ook handig is natuurlijk.

Het perenstofje kocht ik ooit op het stoffenspektakel. Het gele binnenstofje is van een gerecycleerd tafelkleed uit de kringwinkel.




4 opmerkingen:

  1. Heel leuk ! Nu ben je nog sneller klaar dan ik. Rune is heel blij met haar Trui. Ze droeg hem vandaag al om op familiebezoek te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Over toffe peren gesproken! Die is gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. da's nog eens een goed voornemen, je brengt me op een idee ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi! Via via kwam ik op je blog terecht. Je hebt een fijne en inspirerende blog dus ik ga je volgen!
    Het is een heel goed voornemen om minder plastic tasjes aan te nemen. Dat ga ik ook doen dit jaar! Groetjes, Lotte (friemelentinus.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen