zondag 29 maart 2015

Blogameetup 2: Waar zitten al die haaksters toch?

Gisteren was het zover: de tweede Blogameetup! Chauffeur Els bracht Lies en mezelf veilig naar Antwerpen, waarvoor nogmaals dank! De bestemming was dit keer de Lange Klarenstraat want in de Idealabs was het allemaal te doen.
De vorige editie werd opgezet door Soetmin. Dit keer staken nog drie andere dames hun handen uit de mouwen: HeidiSaartje en Lobke. En dat hebben ze met z'n 4 supergoed gedaan, waarvoor dank! Het werd een leuke avond met een combinatie van enkele korte lezingen, lekker eten, drinken en netwerken.

Al snel was het duidelijk dat de meeste aanwezige bloggers hoofdzakelijk naaisters waren. Waar zitten toch al die Vlaamse haaksters verstopt???

Maar goed, wat onthield ik van de korte lezinkjes?

- dat PR-bureaus zoals Sound of C best handig kunnen zijn voor grote blogs,
maar niet voor mij dus :-)

- dat je op www.handmadewithlove.be heel wat inspiratie op kan doen. Bovendien kan je als DIY-er met je hobby ook iets terugdoen voor de samenleving. De mensen van Handmade with love brengen je graag in contact met de juiste organisaties en personen.


- dat Daisycon zowel je blog als je bankrekening kan laten groeien :-)


Op het menu stond een lekkere maaltijd, zelf samen te stellen aan het buffet van Culinette. En wat smaakte dat!


Ook het dessert mocht er wezen. De koffie (cappuccino) was trouwens ook heerlijk, maar dat hebben blijkbaar niet veel aanwezigen ontdekt.

We werden getrakteerd op niet 1, maar 2 goodiebags die beide goed gevuld waren!
Omega Pharma zorgde voor een zak boordevol verzorgingsproducten.


In de tweede goodiebag vonden we nog meer spullen waar we mooi van worden, dit keer van Hünkemoller en Karin Herzog.


En lekkere dingen:


En spulletjes voor creatievelingen:


En iets om alles in te steken:


Het was een meer dan geslaagde avond!





13 opmerkingen:

  1. Toppie avond en topverslag. Veel vlotter dan het mijne. Jouw goodiebag was precies beter gevuld dan de mijne ;-) We hebben genoten van een gezellige avond met leuke ontmoetingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer dat er zo weinig haaksters waren, want een Meet en Greet met hen kan zo leuk zijn.
    Voor mij als Nederlandse haakster is Antwerpen wat te ver weg. Ik volg flink wat Belgische haakblogs, maar over deze blogameetup heb ik voor jouw bericht zo goed als niets gelezen.
    Wisten de Belgische haakbloggers wel van deze leuke dag?

    Goed dat jij er heerlijk hebt genoten en er nu zoveel over schrijft. Dan komen er een volgende keer meer haaksters op af.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Margaret, ik ben een Vlaamse haakster en ik wist helaas van niets , want ik zou het heeeeel leuk gevonden hebben ...

      Liefs
      Marjo

      Verwijderen
    2. Ik denk dat in Vlaanderen naaien nog steeds iets meer beoefend wordt dan haken. Wat niet wegneemt dat er toch een mooi aantal hakers moet te vinden zijn. Of ze op de hoogte waren, dat weet ik niet. Hopelijk zijn er volgende keer meer bij! Kennen jullie in Nederland gelijkaardige initiatieven?

      Verwijderen
  3. Hier is nog een haakster die aanwezig was ;)

    Grtjs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En hier een Vlaamse haakster die van niets wist :-) jammer,nergens iets over gelezen

    Liefs
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is idd jammer! Misschien volgende keer? Het was de tweede keer op rij dat het georganiseerd wordt en het wordt telkens een beetje grootser. Als je de blog van Soetmin volgt (zie link in mijn tekst), dan ga je het volgende keer zeker niet missen!

      Verwijderen
  5. Tof je gisteren ontmoet te hebben !! En vandaag eens even rondgeneusd op jouw blog. Je hebt er een volgertje bij... Er staat trouwens nog een "haak" item te wachten om op mijn blog te verschijnen (www.neven-jansen.be/mama)...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ow, ik haak ook hoor! biebiezonder.blogspot.be
    Had alleen mijn haaknaalden zaterdag niet mee, hihi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik onthoud het voor de volgende keer! Jammer dat ik je niet gezien heb nu.

      Verwijderen
  7. Zalig leuk initiatief, toch hé! Leuk om jullie belevenissen te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik volg meestal blogjes die dezelfde hobbys als ik hebben, ik blog niet elke dag, maar lees wel en probeer te reageren...ik kijk uit om weer een bezoekje hier te nemen en bij andere leuke blogs ook...groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. *Zwaait*
    Hier nog een haakster :-). Al zitten mijn haakwerkjes wel op een aparte pagina van mijn (kook)blog verstopt...

    BeantwoordenVerwijderen