woensdag 18 maart 2015

Granny squares worden dekentje

In november was ik eraan begonnen en nu is het af: het granny square-deken. Eindelijk! Bij het maken van een granny square deken komen heel wat taakjes aan te pas die ik niet leuk vind :-) Denk maar aan het instoppen van alle draadjes en het "blocken" van alle squares. Maar goed, ik wilde het geheel ook niet onafgemaakt in de kast steken.


Ik gebruikte een sober granny square patroon en haakte tot mijn wol op was. Het deken viel iets kleiner uit dan gewenst en kreeg een vierkante vorm.


Om de squares aan elkaar te maken, moest ik kiezen tussen haken of naaien. Ik zie veel mooie dekens waarvan de squares aan elkaar genaaid zijn. Helaas zag ik daar wat tegenop. Het werd dus toch haken. Door de squares aan elkaar te haken (ik gebruikte vasten) krijg je een naad die bovenop ligt, maar ik vind dat niet storend. Ik gebruikte voor dit accent een kakikleur die wel bij de andere kleuren past naar mijn gevoel.

3 opmerkingen:

  1. Heel leuk, maar een werkje waar veel tijd in kruipt. Mooi resultaat !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige dekentje in mooie kleuren. Ik vind dat opstaande randje mooi.
    Het is echt een fikse klus, maar het resultaat maakt dat goed.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij is mooi geworden! Zo'n opstaand naadje heeft wel wat, vind ik. Beetje extra structuur :-)

    BeantwoordenVerwijderen