woensdag 29 april 2015

Gehaakte koala: preview van een nieuw haakboek!

Uitgeverij Kosmos Creatief zocht onlangs 5 haaksters/hakers om een knuffel te maken uit een nog te verschijnen haakboek. Dat zag ik helemaal zitten! Bovendien was het boek van Isabelle Kessedjian, een dame die heel erg mooie dingen maakt.


Het boek hanteert hetzelfde opzet als het eerste vertaalde haakboek van Isabelle Mijn gehaakte pop, nl. 1 basispatroon waarmee je verschillende amigurumi's kan maken. Je haakt er een panda, vos, konijn en nog heel wat andere beestjes mee. Uiteraard met de nodige accessoires. Een leuk principe vind ik. Het patroon voor een rugzak en een soort pennenzak vond ik een originele surplus!
Ik had de eer om de koala te haken. Normaal werk ik steeds met katoen, maar ik heb netjes de instructies gevolgd en de koala uit acryl gemaakt. Ik vond het resultaat niet slechter dan een katoenen versie. 





Het was een leuke ervaring om als eerste iets uit het boek te mogen haken :-) Mijn gehaakte knuffel is een aanrader voor alle hakers onder ons! Het boek is vanaf augustus te koop. Wie zolang niet kan wachten, kan het boek al reserveren via onderstaande link:

Auteur: Isabel Kessedjian
Titel: Mijn gehaakte knuffel
ISBN: 9789043918305
Uitgever: Kosmos Uitgevers


12 opmerkingen:

  1. Ziet er heel leuk uit! Ik heb het andere boek en maakte de pop al met een aantal kleertjes, maar die diertjes lijken me ook super :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er een leuk boekje uit. Knap gemaakt! I love this koale ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat was vast genieten om te mogen proefhaken. Goed om zo te voorkomen dat er fouten in het nieuwe boek komen (wat bij het eerste boek helaas wel het geval was).
    Jouw knuffel ziet er leuk uit. Ik kan bijna niet wachten tot augustus.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat klopt! Ik heb het eerste boek ook, in de originele taal (Frans) met ook fouten erin. Bij mijn koala had ik enkel een probleem met de broek bovenaan. Ik heb ze versmald zodat ze niet afzakt tot op z'n knieën :-) Mijn wijzigingen heb ik doorgegeven. Ik ga ervan uit dat het wel het in orde zal zijn!

      Verwijderen
    2. Dat klopt! Ik heb het eerste boek ook, in de originele taal (Frans) met ook fouten erin. Bij mijn koala had ik enkel een probleem met de broek bovenaan. Ik heb ze versmald zodat ze niet afzakt tot op z'n knieën :-) Mijn wijzigingen heb ik doorgegeven. Ik ga ervan uit dat het wel het in orde zal zijn!

      Verwijderen
  4. Zooo, kei leuk!! Goed gedaan, knap gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi Cindy. Fijn dat proefhaken. Zo worden de patronen er alleen maar beter op. Niets zo ergerlijks dan dat er fouten in patronen staan. Als auteur zou ik dat niet kunnen verdragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hij is leuk geworden! Tof dat je mocht proefhaken :)
    Groetjes, Lotte

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hij is super leuk geworden. Ik mocht le Chef maken http://gerlily.com/wordpress/?p=9281. Leuk hier de panda aan te treffen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super!!! Het boek staat alvast op mijn verlanglijstje!

    Groetjes, Saskia :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Door jouw mooie koala krijg ik absoluut zin om het boek te kopen!

    BeantwoordenVerwijderen