zaterdag 13 juni 2015

Allround jurk uit Remi & Cosette

Te groot voor de patronen met kindermaten en te tenger voor de kleinste damesmaten. Dat was steeds het probleem als ik een jurk voor één van de dochters wilde maken. Ik was dan ook blij te horen dat er eindelijk een boek met tienerpatronen op de markt kwam.


En ja hoor, ook de dochters vonden er hun goesting in. De eerste Allround jurk die ik maakte, viel zo in de smaak dat er onmiddellijk een tweede volgde. En ik begin uiteraard alleen aan een tweede als de eerste heel goed meeviel om te maken :-)



De uitleg was voor mij heel goed te volgen en te begrijpen. Ik heb alleen het halsbeleg iets langer gemaakt dan wat het patroon voorschreef.
De dochters waren ook tevreden met het resultaat en gingen er dan ook direct mee op pad.
Er volgen zeker nog kleedjes uit dit boek. Een aanrader!

3 opmerkingen:

  1. Mooi, seg! Ben ook fan van het boek, maar voolopig nog enkel voor de zoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die is mooi zeg! Ideaal voor meisjes van die leeftijd; 'tussen tafellaken en servet', zoals ze dat zo mooi zeggen...

    BeantwoordenVerwijderen