vrijdag 19 juni 2015

Gehaakte flamingo

In 2012 maakten we een van onze mooiste reizen. Deze ging met een camper door Denemarken en Zweden. Natuurlijk bracht ik enkele souvenirs mee, zoals je hier kon lezen.
Uit "Virka roliga amigurumis" van Mia Bengtsson haakte ik de "Flamsingo".


Mijn Zweeds is nu weer wat geoefend. Dankzij de duidelijke foto's sprak het eigenlijk wel allemaal voor zich. Vooral wat betreft de montering waren de foto's een dankbaar hulpmiddel. De uitdaging was nl. om de flamingso te laten staan op zijn eigen poten. De ijzerdraad die in het beestje zit, moest dus ook op de juiste manier geplooid worden en in de juiste stukken erin gestoken. 
Eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat mijn flamingo zou blijven staan omdat de voetjes vrij klein uitvielen. 


De vreugde was dan ook groot toen dat wel bleek te lukken!


Zijn roze haartooi en staart maken van de flamingo een vrolijke kerel.












3 opmerkingen:

  1. Aah! Dat boekje heb ik ook! Samen met haar eerste boekje. Fantastische ontwerpjes!
    Leuk om nu jouw flamingo te zien, hij is mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk, hoe die flamingo blijft staan!
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat staat ie leuk! Echt geweldig dat ie vanzelf blijft staan. Volgend jaar ga ik wrsl op vakantie naar Zweden, hopelijk ontdek ik daar ook zo'n leuke haakboekjes.

    BeantwoordenVerwijderen