woensdag 3 juni 2015

Harley Top uit La maison Victor

Een hele tijd geleden maakte ik mijn eerste versie van de Harley Top. Ik kocht op het stoffencircus in Lommel twee couponnetjes tricot om "eens te proberen". Mijn naaimachine is namelijk niet je van het en ik had nog nooit tricot gestikt. Een klein avontuur dus.

De eerste versie verliep vrij vlot. Alleen met de zoompjes ging het hier en daar wat stroever, maar ik was blij verrast!


Het model zit echt super. Overbodige rondingen worden subtiel onzichtbaar gemaakt en toch loop je niet rond in een patattenzak. Het patroon is een echte aanrader!

Versie twee verliep iets minder vlot... Deze tricot was minder elastisch dan de eerste. Mijn naaimachine kon deze stof echt niet aan. Steken werden overgeslagen waardoor het stiksel uiteraard niet meer stevig was. Van miserie heb ik alles twee keer gestikt. Eind goed, al goed.


8 opmerkingen:

  1. De tops zitten perfect, goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De aanhouder wint, je hebt nu twee mooie en draagbare tops! Veel plezier met dragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. eind goed en het staat je heel goed
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi! Ik ga het er toch ook eens op moeten wagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De topjes zien er erg leuk uit. Misschien een tip: probeer een nieuwe naald dat wil nog wel eens helpen als er steken worden overgeslagen.

    BeantwoordenVerwijderen