vrijdag 26 juni 2015

Pop van tante Hilde

Iets wat ook al lang op mijn lijstje stond om te maken was een pop uit dit boek:


Het is een boek dat verscheen in 2012... En in 2015 maakte ik dus mijn eerste exemplaar. Ik ging voor het simpele model, dwz zonder extra kleding, met kniekousen en zonder mouwen aan het jurkje.


Gelukkig had ik nog een lapje huidskleurige stof liggen dat net groot genoeg was voor 1 exemplaar. Voor de haren wordt fleece aangeraden in het boek. Dat is nu net iets dat ik niet vaak koop. Gelukkig lag hier nog een oude joggingbroek waar ik de schaar kon inzetten. Een vervelend stofje eigenlijk want het gaf heel veel kleine pluisjes af op de lichte stof van het gezicht.



Het jurkje maakte ik van oude Ikea-gordijnstof. Met de vele mogelijkheden zoals beschreven in het boek kan je eindeloos combineren. Er volgen zeker nog exemplaartjes. Maar eerst op zoek naar de juiste stofjes!






6 opmerkingen:

  1. Heel leuke pop. Toffe stoffencombinatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi popje! De verschillende kleertjes vond ik ook heel leuk om te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie pop! Leuk om maken, hè. Zou het zelf ook nog eens een keer moeten doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi gemaakt!! Toen het boek nog niet zo lang uit was, heb ik er één gemaakt (met haar). Mijn nichtje is er nog steeds heel wijs mee. Hoog tijd om er weer eens mee aan de slag te gaan, maar eerst moeten mijn naai- en lockmachine nagekeken.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een snoepje! Ze heeft echt wel een hoog knuffelgehalte :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie pop! En een leuk blog, ik ben volger geworden.
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen