maandag 22 juni 2015

Tas genaaid: Cute carry all

Met de vakantie in aantocht lijkt het wel of de handwerkboeken die als souvenir meekwamen van een reis een extra aantrekkingskracht op me uitoefenen. Vorige week dook ik in een Zweeds boek waar dit het resultaat van werd. Deze week werd het een boek dat ik tijdens deze reis kocht.

Aangezien ik niet echt een natuurtalent ben op het gebied van naaiwerk, koos ik voor een van de gemakkelijkere patronen. De cute carry-all die ziet er zo uit in het boek:


Ik koos voor de tas sobere kleuren: jeanskleur met verschillende tinten bruin. 



Hoewel het boek (uiteraard) in het Engels is, kon ik de tas afwerken zonder grote problemen. Ik liet de vlieseline en versteviging weg omdat ik hier niet graag mee werk. 
De tas heeft bovenaan geen ritssluiting, maar sluit met een (gerecycleerd) knoopje.


De achterkant werd effen bruin. Aan de onderkant zit een extra strook ter versteviging. Hiervoor koos ik jeans.



In het voorvak zit wel een handige ritssluiting.


Binnenin de tas zitten twee extra vakken. Dit maakt dat de tas vrij zwaar is want er zitten 6 stofdelen van de "main bag" in. Kan dus tegen een stootje :-)





3 opmerkingen:

  1. Ziet er een handige tas uit ! Jouw versie is veeeeel mooier dan die uit het boek.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie, stijlvolle tas! De jouwe is idd veel mooier dan die uit het boek, blauw en bruin is een topcombinatie :-)

    BeantwoordenVerwijderen