woensdag 9 september 2015

Stromae

Nadat ik enkele supervoorbeelden tegenkwam op blogs, kocht ik het boek Amigurume van Allison Hoffman.


Het opzet van het boek is eender wie te kunnen haken. Je krijgt een aantal patronen die je naar hartelust kan combineren: dikke, ronde hoofden, lange, smalle hoofden, kinderhoofdjes, skinny broeken, bootcut broeken, hakken, moccasins, .... Er zal weinig zijn dat je niet terugvindt in het boek. 

Gemakkelijkheidshalve koos ik als eerste project voor iemand met erg herkenbare eigenschappen. 



Zoals ik al dacht, is het echter niet zo eenvoudig om een gehaakt poppetje treffend te laten lijken op een persoon. Zelfs met de voor mij zeer herkenbare kenmerken, duurde het een tijdje vooraleer ze thuis wisten wie ik aan het maken was.




Het werd een stevig mannetje want het hele lichaam is opgevuld met stokjes of buigzame, stevige draad. Enkel in de armen ben ik vergeten deze draad te steken. Stromae neemt dus zonder problemen de gewenste positie aan. :-)


Het borduren van de gezichtsuitdrukking is heel bepalend voor de gelijkenis en helaas niet echt mijn cup of tea. 



Voorlopig staat er geen nieuwe Amigurume op het programma gezien het arbeidsintensieve aspect. Vroeg of laat vind ik wel een nieuw slachtoffer :-)


6 opmerkingen:

  1. Best goed gelukt! Ik zag het boek ook al eerder passeren en mooie creaties opduiken! Puik werk, als je het mij vraagt!
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is echt wel schitterend hoor! Chapeau voor je mooie werk en doorzettingsvermogen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knap gemaakt. Hij lijkt echt op Stromae. Misschien gaat het steeds iets sneller en makkelijker naarmate je meer gelijkende poppen maakt.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Knap werk Cindy ! Heel leuk en treffende gelijkenis !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hihihi,ik vind hem er wel op lijken maar zag dan wel eerst zijn afbeelding,
    mooi in beeld gebracht.
    Ik raad dit boek aan aan de haaktalenten in de familie, het zit helaas niet in mijn vingers :-)
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind hem ook heel goed gelukt. Mooi werk!
    Dat boek komt vast nog van pas als je een keer een gelijkende Abraham of Sarah wilt maken ofzo.

    BeantwoordenVerwijderen