donderdag 8 oktober 2015

Eco-knuffels

Stoffen hergebruiken om iets nieuws te maken. Dat vind ik altijd leuk. Zo kregen wij er 2 (tijdelijke) huisdieren bij: Hieperdepiet, het verjaardagsnijlpaard en Doris de hond.

Voor Hieperdepiet gebruikte ik een flanellen, lichtroze laken. Ik vond de stof precies geschikt. Niet te glad en de juiste kleur.



Zijn hoedje maakte ik in vilt met een "Happy birthday"-lintje aan. De oortjes komen van een stofje van een rok die ik verkortte.




En achteraan kreeg Hieperdepiet natuurlijk een staartje...



Doris de hond werd gemaakt uit een vintage laken dat ik kocht op de rommelmarkt in Lommel, een kleine, gezellige markt, elke zondag van eind mei tot eind oktober.


De binnenkant van de oren werd groen met een overschotje stof.


En de pootjes, ook de bovenkant, vul je best heel stevig op zodat die kleine pootjes die lange hond kunnen dragen zonder door te zakken. Dit was ook zo bij Hieperdepiet.



Deze leuke patroontjes komen uit het boek Wil jij mijn vriendje zijn? 20 eco-knuffels om zelf te maken van Fiona Dalton.




Het boek is al enkele jaren oud. Ik kom het niet zo vaak tegen op blogs en dat is eigenlijk jammer. De uitleg en de patronen zijn heel duidelijk. In de toekomst maak ik er zeker nog wat uit!

10 opmerkingen: