zondag 18 oktober 2015

Op grote voet

James leeft op grote voet. Daar kwam ik achter toen ik uit het boek Les doudous de Sophie de hond haakte... Er zat wel meer buiten formaat vond ik. Ligt het aan mij? Of aan het patroon?



Het was dan ook een tegenvallertje. Als je aan een knuffel begint, verwacht je toch dat hij er ongeveer uitziet zoals op de foto in het boek. Dat was ook zo, uitgezonderd:
- zijn hoofd dat veel te klein was en dan ook bezweek onder het gewicht
- zijn oren die veel te groot waren



Gelukkige kan je op een foto veel camoufleren. Zo ziet hij er best nog redelijk uit vind ik :-)



Ik had het boek besteld omdat het patronen van handpoppen bevat. De knuffels zien er superleuk uit, in leuke kleuren gehaakt. Helaas ben ik toch niet tevreden met mijn James. Ook de manier van haken is niet de werkwijze die ik fijn vind om te doen. Vele stukken moeten aan elkaar genaaid worden. Ik verkies in een cirkel te haken zodat je geen naden hebt. Op naar een volgende...


4 opmerkingen:

  1. James leeft inderdaad op grote voet. Toch heb je er een leuk uitziende knuffel van gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. James heeft een leuke snoet, maar ik snap wat je bedoelt. Wat raar...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Alle onderdelen op zich zien er best tof uit, maar alles bij elkaar is niet helemaal in verhouding. Echt jammer dat het zo anders uitpakt dan jein het boekje zag staan. Dan ga je ook over de andere patronen wat twijfelen.
    Toch heeft James best iets grappigs en er zijn vast kinderen die hem graag zouden willen knuffelen.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen