zaterdag 10 oktober 2015

Sprookjesbos

Wat een goed nieuw haakboek! Amigurumi sprookjes van Tessa van Riet-Ernst. Ik houd daarvan: een boek waarmee je met een gerust hart kan beginnen haken. De uitleg is duidelijk, de patronen zijn juist en de vormgeving ziet er prima uit!

Je vindt er patronen in van

  • Goudlokje en de drie beren. Goudlokje zal ik zelf waarschijnlijk niet maken omdat ik er niet van houd losse haren aan te brengen. De beren daarentegen... die zie ik helemaal zitten!
  • Sneeuwwitje en de zeven dwergen. Keileuk! De dwergen kregen allemaal een andere gelaatsuitdrukking wat het geheel extra tof maakt. Sneeuwwitje is in de maak.
  • Het lelijke eendje
  • De wolf en de drie biggetjes. Supercute! Ik haakte één biggetje. Het is best snel klaar en wat een leuk resultaat vind ik het!


  • Roodkapje en de wolf. Vooral de grootmoeder vind ik leuk.
  • De wolf en de zeven geitjes. Je hebt de keuze tussen meisjes en jongens. Ik haakte één jongetje.

  • Rapunzel met de zéér lange haren
  • Assepoester. De jonge meisjes gaan haar zalig vinden! Ze heeft bovendien een pruik-kapseltje. Haar maak ik dus wel :-)
Een hele hoop haakplezier in dit boek!


5 opmerkingen:

  1. Hihi... superleuk!! Het boek ligt hier ook klaar, ik vind het gewoon al heerlijk om in te bladeren... en misschien binnenkort weer eens een knuffeltje te haken!

    Groetjes, Saskia :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk, dan kunnen we hier dus nog wat verwachten :-)
    Deze sprookjesfiguren heb je in ieder geval al super leuk gemaakt! Ik kijk al uit naar de volgende!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk zijn ze! Ik heb het boek ook liggen, nu nog de tijd ;)
    Groetjes, wendy

    BeantwoordenVerwijderen