zondag 11 oktober 2015

Sweet-jurk uit Remi & Cosette

Hier kon je lezen dat de all round jurk van Remi & Cosette hier in de smaak viel. Tijd om een ander patroon uit te proberen uit dit boek: de Sweet dress.
Ook dit patroon viel goed in de smaak bij de jongste dochter. Stofjes hebben we genoeg op voorraad. Zij koos zelf de prints uit met een bijhorend effen stofje voor de kraag. Het eerste exemplaar werd er eentje met blauwe print en zwarte kraag.



Dat zwarte kraagje bleek een goede keuze te zijn.




Het tweede exemplaar rolde dit weekend van onder de naaimachine. Aangezien mijn arm wat overbelast is van het haken, verhuisde ik noodgedwongen naar mijn Pfaff.
De tweede versie werd er eentje in groene tinten.







Ik vind dit boek een echte aanrader. De patronen zijn helemaal de smaak van jonge pubers. De uitleg is zo goed dat ik geen problemen heb tijdens het maken van de kleding. Wat moet dat nog meer zijn?

3 opmerkingen:

  1. Heel mooie jurken ! Fijn dat het boek zo goed is. Moet er ook dringend wat uit maken ! Stof hebben we al patroon is ook getekend. Nu alleen nog de schaar er in ! Wij gaan voor een bloesje .

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig leuk! Beetje retro, beetje ondeugend kostschool-achtig? Ik weet niet hoe ik het moet noemen, maar ik vind de jurkjes erg mooi. En ze staan je dochter geweldig. Vooral die foto waar ze rent; super! Knap fotomodel!

    BeantwoordenVerwijderen