zondag 29 november 2015

Adventskalender

Dit jaar wilde ik een herbruikbare adventskalender maken. Het ideale patroon met een superduidelijke uitleg vond ik op deze blog. Echt niet moeilijk maar je hebt wel wat tijd nodig!

Ik maakte onmiddellijk twee exemplaren. Eentje om cadeau te geven aan het nichtje en een tweede om thuis te hangen.

Voor het nichtje kozen we eerder sobere kleuren want dat past in het interieur van de tante.


24 zakjes knippen en naaien. De stofjes met motief kocht ik ooit in de Wibra. Het donkergrijs komt uit mijn stock.



De zakjes worden aan elkaar gemaakt door een biaislint. 


De adventskalender voor bij ons thuis mocht iets meer kleur hebben.


Het blauwe stofje was een overschotje van de stof van deze jurk. De stof met motief ligt al lang in de kast en werd al voor vele kleine projectjes gebruikt.


Ik schreef geen data op de zakjes omdat ik vreesde dat dat niet goed ging komen. Ik maakte 24 kleine cadeautjes en schreef de datum op de verpakking.


Met deze kalender wordt de examentijd toch een beetje leuker :-)








3 opmerkingen: