vrijdag 6 november 2015

Inspiratie à la française

Op vakantie gaan is ook steeds een zoektocht naar inspiratie. In Parijs heb ik dat alvast gevonden! Wanneer we naar een land trekken waarvan ik de taal begrijp, betekent dat meestal een uitbreiding van de boekenkast. 

Tijdens onze trip in de herfstvakantie kocht ik 1 haakboek met leuke basispatroontjes voor knuffels in de stijl die ik mooi vind.


De boekjes van Tendre crochet had ik al. Ze horen bij de reeks "Qu'est-ce que tu fais de beau". Omdat ik deze zo goed vind, kocht ik dit keer uit deze reeks een naaiboekje met eenvoudige patronen om stofrestjes op te werken.


De overige twee naaiboeken zijn er om poppen en knuffels te naaien. De boeken zien er alvast veelbelovend uit!



Een verrassing in Parijs voor mij was het stoffenwalhallah in de buurt van de Sacré Coeur. Ik heb geen stofjes gekocht omdat ik geen zin had een hele dag met een zware stoffentas rond te zeulen.




Eén van de verdiepingen in de Marché Saint-Pierre


Enkele foto's uit de stoffenbuurt:







In de buurt van Montmartre bezochten we ook de winkel van Petit Pan met de stofjes, kinderkleding en fournituren.




De lollies van La Cure Gourmande waren voor de dochters niet te weerstaan.



Een vermoeiende maar superleuke trip!



4 opmerkingen:

  1. Wat een fijne creatieve boekjes heb je gekocht. Het boekje met knuffels ziet er gaaf uit. Geweldig om al die stoffenwinkels te zien. Helaas zijn ze hier bijna niet meer te vinden.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke boekjes! en die stoffen, heb je er echt aan kunnen weerstaan, chapeau ;-)
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke boekjes gekocht en tof winkelverslagje over Parijs. Moet ik onthouden als ik er nog eens kom.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dat wil ik ook ooit toch ook een keertje doen
    en knap dat je bedacht hebt dat je niet een hele dag met zakjes wil rondsleuren!!!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen