donderdag 19 november 2015

Vlinderdas

We hebben twee dansende dochters in huis. Dit jaar mochten ze voor één van hun dansnummers op zoek gaan naar een gepaste outfit. Geen makkelijke opdracht... Heel wat kledingstukken werden in overweging genomen. Zo ook de vlinderdas waarvoor de oudste dochter de inspiratie vond bij Stromae.



Proberen maar! Een goed patroon vond ik op deze blog. Poepsimpel en leuk om te maken! Ik paste het patroon wat aan zodat de strik iets kleiner werd. Ik gebruikte enkel stofdeel B voor de strik. Bovendien maakte ik dat deel B nog wat kleiner dan aangegeven in het patroon.


Om het strikje te sluiten gebruikte ik achteraan een kamsnap. 



Hoewel ze het een mooi resultaat vond, hebben we de outfit toch nog gewijzigd. Het strikje blijft dus voorlopig in de kast...

2 opmerkingen:

  1. da's kei leuk gevonden,
    nog veel alors on danse-plezier!!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, ook heel leuk bij een jonge dame! Ik heb deze strik een tijdje terug gemaakt voor mijn eigen jonge man, van het zelfde patroon, heel geslaagd! Inmiddels is er ook "de echte" , zo een die je zelf moet knopen als een stropdas, maar dat vergt nog wat oefenen :-)

    BeantwoordenVerwijderen