woensdag 16 december 2015

Een ruilbib

Eens iets anders dan handwerk, maar zeker even leuk: boeken!
Als kind was ik gek op boeken. De bib was één van mijn favoriete plekken. Eén van mijn favoriete boeken was

Helemaal in deze versie. Ik droomde ervan om ook in Bolderburen te wonen. Toen we enkele jaren geleden op rondreis waren door Zweden, was ik dan ook dolblij toen ik daar ontdekte dat het dorp "Bolderburen" écht bestond! In het Zweeds heet het Bullerbyn. Er staan drie huizen en het is er heel erg rustig.

Nu ik in de bib werk, zit ik nog dagelijks met mijn neus in de boeken. Ik probeer regelmatig een boek te lezen maar helaas is het soms zoeken naar tijd om te verdelen tussen alles wat ik graag doe. Omdat mijn boekenkast ondertussen toch weer uit zijn voegen barst en ik wel eens iets anders met de boeken wilde doen dan naar de kringwinkel brengen, ben ik gestart met een ruilbib voor ons huis. Het principe is simpel: neem een boek en geef een boek. In Nederland is dit concept veel meer bekend dan in België. Het zou leuk zijn mocht daar verandering in komen. 



Voor de mensen uit Mol en omstreken: kom gerust eens langs om een kijkje te nemen. Wil je op de hoogte blijven, of inspiratie opdoen om zelf te starten, volg dan onze Facebookpagina: Ruilbib Ginderbroek


2 opmerkingen:

  1. ik deed hier een minder mooie en officiële versie. Gewoon wat boeken op de vensterbank (kan natuurlijk enkel in de zomer of bij goed weer) en zo ruilen. Ook fijn maar zoals gezegd minder mooi :)

    BeantwoordenVerwijderen