woensdag 30 december 2015

Kleine muis met strik

Het zal allicht de laatste gehaakte knuffel van het jaar zijn: de kleine muis.


Het patroon is van Sandrine Deveze. Ik hou van de blozende wangetjes die ze vaak gebruikt.


De kracht van haar ontwerpjes ligt voor mij in de eenvoud ervan. Sobere kleuren en niet teveel tralalaatjes.


De strik is wat het 'em doet bij deze kleine muis. Jammer vind ik wel dat de achterkant van de strik niet zo mooi is door het witte borduursel. Daarom enkel frontaalfoto's :-)



Het patroon van deze muis komt uit Tendre crochet 2 waaruit ik al de grappige (bloem)potjes haakte. De eerste exemplaren zag je al in deze post. Nadien haakte ik nog extra exemplaren voor de MFL pop-up creamarkt. Ze werden gevuld met bloemzaadjes.






 

8 opmerkingen:

  1. Mooi, die muis. Ik bestelde haar eerste boek, want ik zie zoveel mooie creaties dat ik er zeker ook enkele wil haken. Fijne feestdagen voor jullie,
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar ga je geen spijt van hebben! Ik ben uit het eerste boek de huisjes aan het maken. Heel makkelijk maar wel eens leuk.

      Verwijderen
  2. Leuke boeken!
    Zijn deze boekjes ook in het Nederlands?
    En ... in Nederland te verkrijgen?

    Groetjes, Annie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Annie,
      bij mijn weten bestaan de boekjes niet in het Nederlands. Ik heb ze in het Frans en besteld via Amazon. Ze zijn echt leuk, maar je moet het Frans natuurlijk wel voldoende beheersen.
      Groetjes!

      Verwijderen
    2. OK. Dank je wel. Dat moet volgens mij wel lukken. Het zullen voornamelijk haaktermen zijn toch? Alleen ken ik de haaktermen niet. Maar die zijn vast wel ergens te vinden toch?

      Verwijderen
    3. Als je even googelt op Franse haaktermen vind je die zeker!

      Verwijderen
    4. Dat denk ik ook. Dank je wel!

      Verwijderen