maandag 21 december 2015

Tricot top Faded stripes uit Ottobre

Mijn eerste kledingstuk uit een Ottobre werd de tricot top Faded stripes uit het lente/zomer nummer van 2015. In de avondschool kregen we altijd te horen dat de patronen uit Ottobre goed waren. Tijd om dat eens uit te proberen.
De maat viel niet perfect uit voor de oudste dochter maar is wel ok. De uitleg was (soms na enkele keren lezen) begrijpbaar voor me. Ik ben geen held in het technisch inzicht en moet soms al eens een nachtje slapen over een uitleg die voor anderen poepsimpel zal zijn.


De stof die ik gebruikte kocht ik in Hongarije. Het ribtricot vond ik op het stoffencircus in Lommel. De vormband is van Veritas.



De beste test om te bepalen of het project geslaagd is, is te zien of het kledingstuk ook effectief gedragen wordt. En jawel! Hoewel het winter is, kwam het al regelmatig uit de kast!


1 opmerking: