zondag 24 januari 2016

Bertie de beer

Als ik iets haak, duik ik altijd in mijn persoonlijke bibliotheek van haakboeken. Uit gewoonte. Nochtans heb ik al jaren een abonnement op Simply Crochet. Elke keer als dit tijdschrift in de bus zit, ben ik blij en zie ik zoveel toffe dingen om te haken. Tijd om daar eens werk van te maken!
Ik ging voor Bertie de beer uit issue 31.



Hij ziet er erg schattig uit in zijn salopetje en met z'n ronde buikje. In het tijdschrift heeft Bertie een ballon vast. Ik twijfelde of ik hem er eentje zou geven, maar besloot van niet. Ik vond het wat sneu dat hij dan de hele tijd met zijn armpje omhoog zou moeten staan.



De schoentjes zijn netjes afgewerkt met een vetertje.


Je vindt het patroon ook in deze Etsyshop van de Italiaanse ontwerpster Ilaria Caliri, de auteur van het boek Amigurumi Winter Wonderland.






4 opmerkingen: