zaterdag 9 januari 2016

Gédéon, een vaste-popcorn-mix

Een van de redenen waarom ik Tendre crochet 2 kocht, was de cover. Daarop is Gédéon te zien, een niet verder bepaalde diersoort. Hij zag er zo schattig uit dat ik hem zeker ook wilde maken.




Het lijfje is heel eenvoudig gehaakt met vasten. Zijn muts en handtas zijn gehaakt in de popcornsteek. Dat is altijd wat wringen voor de arm vind ik. Daarom heb ik de muts in kleine stukjes gehaakt zodat mijn arm weer niet overbelast werd.



Zijn oortjes komen door de muts heen piepen.





Ik gebruikte wol die wat dikker was. Het lijfje haakte ik met nummer 4 zodat het ook een wat grotere knuffel werd. Helaas, bij de overgang naar een nieuwe bol wol is er een duidelijk kleurverschil te zien. Echt jammer. Het gaat van beige naar bijna wit. Omdat zijn neus ook echt wit is, is het niet onoverkomelijk, maar ik had het liever anders gezien natuurlijk. Ik weet niet of je het kleurverschil opmerkt op de foto's. Ik hoop alvast van niet :-)



Zoals bij vele andere knuffels uit het boek kreeg Gédéon ook mooie rode blooswangetjes.





Ondertussen ben ik weeral aan het volgende projectje bezig: een sjaal voor een lieve dame die me enkele kilo's wol schonk.

7 opmerkingen:

  1. Wat een schatje, en wat het kleurverschil betreft, ik zie het vooral bij de derde foto, oo omdat je het hier vermeld. Ik zou het anders niet gezien hebben!
    Ik ga deze middag het eerste boekje halen, heb het besteld.
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ahhhh, wat een schattig beestje! Die houdt wel van een avontuur zo te zien ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schatje! Het is dat je het zegt want anders was het kleurverschil mij niet opgevallen.
    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jammer van het kleurverschil, maar als je het niet had gezegd, had ik het niet gezien.
    Het is een schattig mannetje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige knuffel ! Hij is echt schattig ! Ik zie het kleurverschil niet. "Bloos, bloos", zo snel dat je aan de sjaal begint. Wel leuk, nu het wat kouder wordt......maar neem er gerust jouw tijd voor..... .

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is ie geweldig zeg! Heel mooi gemaakt. Lijkt me een geweldig boek overigens.
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen