zaterdag 30 januari 2016

Ik zag twee beren...

Dat ik bij een bezoekje aan Antwerpen meetal in De Slegte binnenwip, las je al in mijn vorige blogpost. Een andere must voor mij is IMS aan de Melkmarkt. Ik vind er telkens wel een interessant handwerktijdschrift terug. Het aanbod gaat internationaal en dat is wat mij interesseert. Omdat ik zoveel dezelfde haakmaaksels zie verschijnen, heb ik een voorkeur voor boeken of tijdschriften uit het buitenland. Zo kocht ik in december bij IMS het Franse tijdschrift Crochet créations.


Er staan 46 patronen van amigurumi-beren in. Toch net weer wat anders dan wat ik al zag in de Vlaamse of Nederlandse boeken. Ik haakte twee smulpapen. Zo worden ze toch omschreven in het boek: beren die van lekker eten houden.




Het kleurgebruik sprak me erg aan, dus heb ik de kleuren behouden zoals gebruikt in het tijdschrift.


De opbouw van de beertjes was een beetje anders dan wat ik gewoon was. Het hoofdje is een ovaal dat aan het lijfje genaaid wordt.






Ook de benen zijn op een bijzondere manier gehaakt. De voeten worden na het haken van het been dichtgenaaid. Normaal gezien ben ik niet zo voor het naaien maar bij dit patroon stoort het helemaal niet. Je ziet de naad niet echt en de benen zijn fijn maar stevig. Tot mijn verbazing kan de staande beer op die twee magere beentjes ook echt blijven staan.



Zoals je ziet, heeft de grootste beer inderdaad een buikje. Maar dat maakt hem net erg aaibaar.





Het tweede exemplaar dat ik haakte, is een zittend bruin beertje. 


Zijn hemdje is afgewerkt met twee kleine knoopjes. 


Ook langs de achterkant zien de beertjes er schattig uit met hun staartje.




Het borduurwerk voor het gezichtje was eenvoudig. Dat viel dus ook mee.





Er staan nog andere modelletjes in het boek. Die volgen zeker nog!


3 opmerkingen: