zaterdag 23 januari 2016

Prinses Anastasia

Ik heb twee keer gecheckt, maar het was zo: in het boek heet hij Dagobert, de koning. Voor mij was het echter duidelijk van bij de eerste blik: dit is geen koning, maar een koningin (of een prinses). En liefst een Russische met die bonten kraag. Prinses Anastasia dus.



Het is na deze knuffelRus en viking Mahault nummer drie die ik naai uit het boek Poupées à coudre van Clémentine Collet. Ik was direct fan van de "bont"kraagjes die in het boek gebruikt worden. Op het stoffencircus in Lommel kocht ik twee restlapjes aan een voordelige prijs. Daar kunnen nog heel wat kragen van gemaakt worden!



Het is wat pluizig werken en de stof van het gezicht houdt alle pluisjes goed vast. Voorzichtig te werk gaan was aangewezen om geen roze gezicht vol donkere pluisjes te krijgen.




De stof van het jurkje is van een vintage lapje dat ik kocht bij Expo 58 in Geel. Er zit een beetje blink in de stof. Helemaal geschikt voor een prinses.




De haren en de kroon van de prinses zijn uit vilt. Ik ben niet echt een vilt-fan maar het is voor deze poppen toch wel handig in gebruik.




Ik was ook blij met de oogjes en de neus. Een gemakkelijk steekje met een mooi resultaat. Geborduurde oogjes bepalen erg het uitzicht van een pop. Met de "knoop"steekjes die in het boek gebruikt worden bij de vorige exemplaren die ik maakte, heb ik altijd last. De oogjes van Anastasia waren een fluitje van een cent.


5 opmerkingen:

  1. Knap naaiwerk, zo te zien... Maar, voor mij lijkt ze met dat bonten kraagje eerder een prinses met een baard, hahaha.
    De oogjes en de neus zijn heel mooi gemaakt, eenvoudig en toch typerend.
    Fijne zaterdag, groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ai! Zo had ik ze nog niet bekeken. Vanaf nu ga ik ook een baard zien vrees ik...

      Verwijderen
  2. Het is heel discutabel: is het nu een hij of een zij? Ach, als het maar knuffelbaar is en er goed mee gespeeld kan worden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. In het begin van je post kon ik alleen een baard zien en dus een man. Maar gedurende de post is Anastasia geboren! De borduursels zijn écht goed gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi gemaakt, stofjes leuk gecombineerd.

    BeantwoordenVerwijderen