woensdag 20 januari 2016

Sneeuwwitje

Het heeft geholpen! Met een blogpost over het vervelende kapsel verplichtte ik mezelf om Sneeuwwitje tot een goed einde te brengen. Dan maar even snel door die zure appel heen :-)



Het patroon is heel netjes uitgewerkt waardoor je een mooi gedetailleerd effect krijgt op de verschillende onderdelen. Daar houd ik wel van. De schoentjes bij voorbeeld vind ik erg mooi.


De mantel vind ik ook wel ok, maar is wat mij betreft niet echt noodzakelijk.


Op de foto hierboven zie je de haartjes goed. Zoals ik al liet weten ben ik geen fan van de werkwijze voor de haren. Ik vind ze heel mooi, want Sneeuwwitje lijkt wel een krullenbol te hebben, maar het haakwerk dat erbij komt kijken nam net iets teveel tijd in beslag. Het monteren van de verschillende stukjes was ook niet eenvoudig en zorgde voor enkele pijnlijke vingers. Bovendien weegt het kapsel redelijk zwaar door waardoor haar hoofdje dreigt te gaan wiebelen.


Een duidelijk patroon met een mooi resultaat, maar op de dwergen zal Sneeuwwitje voorlopig niet moeten hopen :-)




10 opmerkingen:

  1. Oh ze heeft het gehaald Sneeuwwitje. Ze is prachtig geworden. Zij een een zure appel dat goed samen,hihi. Knap werk en een duim voor het geduld en doorzettingsvermogen. Als de dwergen ook zo een "opbouwkapsel" hebben begrijp ik dat je dat voor het eerst niet ziet zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah, wat een mooi sneeuwwitje! Ik heb de post over je gemopper betreffende deze dame gemist, maar gelukkig heb je het weten om te zetten in een mooi resultaat. Goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze is echt wel prachtig geworden hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed gedaan! En het is een pláátje geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi, maar... Sneeuwwitje zonder dwergen, allée, dat kan je toch niet menen, hé! Hihihi.
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. She's so cute and so perfect !!!! Well done !!!
    Have a cosy day !
    Thanks for your visit !
    Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Sneeuwwitje ziet er prachtig uit. Je bent een echte doorzetter.
    Goed dat je ons vertelt waar de meeste tijd en energie in gaan zitten. Een gewaarschuwd mens weet waar hij aan begint.

    Fijn weekend, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen