maandag 25 januari 2016

Vintage konijn

Wanneer ik in Antwerpen ben, spring ik, na een bezoekje aan deze koffiebar, meestal ook in De Slegte binnen om op de benedenverdieping tussen de handwerkboeken te snuisteren. De laatste keer kocht ik het boek Gehaakte poppen en dieren van Ondori.




De leeuw op de cover deed me denken aan Loekie de Leeuw. Jeugdsentiment...


Ik heb ondertussen wat gegoogeld over het boek en heb de indruk dat het Japans geïnspireerd zou zijn. Ik vraag me af wie of wat Ondori is. Dat ben ik nog niet te weten gekomen.


Aan de werkwijze te zien, heb ik de indruk dat het boek toch heel wat jaren oud is. De bladspiegel is druk met veel kleuren en tekeningen. Je moet alles goed bekijken om het juist te maken. Ik wilde liefst de leeuw maken, maar omdat zijn haren me afschrikten, ging ik voor het konijn. Past wel bij Pasen binnenkort.
In het boek worden het gezicht en de oren met vilt afgewerkt. Ik heb het geprobeerd, maar het gezicht leek meer op een masker dan op een konijnenhoofd. Zijn snoet heb ik dus maar geïmproviseerd. Bij de oren heb ik het vilt gewoon weggelaten.



Zijn armpjes zijn erg petieterig. Ze bestaan uit een ketting lossen met vasten erop.
Wel leuk vind ik de salopet over het lange lijfje.


Het konijn blijft mooi staan. Alleen de oren zakken een beetje in.


Aan de achterkant zit zijn staart. In het boek was dat een pompon, maar ik haakte er gewoon eentje.











8 opmerkingen:

  1. Ik vind je konijn helemaal geweldig met zijn groene broekje!
    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het lijkt me een echt lang konijn, schattig staartje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, wat ziet die er geweldig leuk uit! Ect gaaf gedaan! Zeker met dat mooie gezichtje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ondori is de uitgever, maar ik zal ook nog eens aan mijn zoon vragen of hij misschien de betekenis weet.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh zijn wegzakkende oren maken hem net zo schattig een beetje zielig eigenlijk waardoor hij heel aaibaar is dat konijn. Zijn broekje doet mij denken aan Borat maar blijkbaar zoals ik op de cover kan zien hebben meerdere dieren uit dat boek zo een pakje aan. Een beetje grappig. Heel mooi gemaakt !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk ik heb dit boekje al een tijd in de kast staan, maar nog nooit wat uit gemaakt. Nu ik jouw versie van het konijn zie, zal ik het boek straks eens opzoeken. Je konijn ziet er geweldig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. This is super cute! I love your sweet rabbit! Visiting from Annemarie Haakblog Link Party!
    Hope you have a wonderful weekend!
    Hugs and love from Portugal,
    Ana Love Craft
    www.lovecraft2012.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  8. heel prachtig gedaan ga ook eens googlen voor dit boekje

    BeantwoordenVerwijderen