maandag 22 februari 2016

Arsène het konijn uit Tendre Crochet 2

De boekjes van Tendre Crochet raken helemaal ingeburgerd in haakland. Je ziet de figuurtjes meer en meer opduiken op Facebook, blogs, enz. Wie ik nog niet gespot heb uit dit boek, is Arsène, het konijn. Volgens het boek kan er nog enige twijfel bestaan over het feit of Arsène een hond of een konijn is. Gezien de wortelen die hij meezeult, ga ik toch voor het konijn.




In tegenstelling tot de andere zaken die ik al haakte uit de boeken van Sandrine Deveze, vond ik dit patroon minder aangenaam. Er kwam heel wat naaiwerk aan te pas. Zo worden de petieterige handjes in de mouwen genaaid. Uiteraard worden de sterretjes ook op het hemd en de schoenen geborduurd.




Arsène is een slank, groot konijn. Zijn hoofdje staat wat wiebelachtig. Nochtans heb ik het zeer stevig en meerdere malen vastgenaaid.



Nadat ik Arsène helemaal klaar had, zag ik er tegenop om de wortelen nog te haken. Het oranje van deze lekkernij zorgt echter net voor de vrolijke noot bij deze knuffel. Dus zijn we flink geweest en hebben we de wortelen er toch maar bij gedaan.

Het vervelende onderdeel van Arsène zit hem in zijn schoenen. Ik heb drie keer geprobeerd de schoenen te haken volgens de instructies in het boek, maar helaas... dat lukte mij echt niet. Daarom heb ik maar zelf een schoen ontworpen die lijkt op die van in het boek.



In het boek  heeft Arsène ook weer bloosjes gekregen, maar die ben ik vergeten. Eigenlijk kan dat konijn ook wel zonder.



3 opmerkingen:

  1. Ik vind het konijn heel leuk geworden.
    Jij bent wel lekker veel aan het haken he de laatste tijd.
    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel werk, maar ook ontzettend leuk. Ben blij dat je hebt doorgezet met de wortels :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij is leuk geworden! Jammer dat je aan dit project niet zo veel plezier hebt beleefd, maar des te knapper dat je hem tot de kleinste details hebt gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen