zaterdag 6 februari 2016

Een vos

Les doudous d'Agathe Rose stond al een paar maanden in de kast en ik had er nog niets uit gehaakt. Daar is nu verandering in gekomen met deze vos.






Het boek bevat patroontjes voor dieren, allemaal in een sobere stijl gemaakt. Die soberheid is net wat mij aansprak om het boek te kopen. Als eerste ging ik dus aan de slag met het patroon voor de vos. De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat het patroon niet 100% volledig en correct was. Het witte vlekje op de buik bij voorbeeld heb ik niet teruggevonden in het boek. Ook in het patroon zelf zat een telfout. Wanneer je alle delen apart gemaakt hebt, is de uitleg voor het aan elkaar zetten bovendien very basic. In sommige patronen wordt aangegeven op welke toer je bij voorbeeld de oren aanzet. Dit moest je zelf goed mikken. Voor een ervaren haakster geen probleem, maar een beginneling komt met al die mankementjes toch niet zo goed weg denk ik.


Van het resultaat ben ik tevreden. De witte accentjes fleuren de donkere kleur wat op. Het zwarte neusje vooraan is erop geborduurd.






De vos heeft een leuke, dikke staart met een wit puntje.



Ook in de oren werd een wit accent genaaid.










10 opmerkingen:

  1. Wat een mooie vos, leuke details, zoals jij die extra in de kijker zet!
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ondanks dat het patroon niet perfect is, heb jij er wel echt een schattig vosje van weten te maken, heel mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Volgens mij heb ik het eerder gezegd; franse slag. Die boeken dan hè.
    Niet jouw creatie, die is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh my goodness, that foxy is so adorable!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ah, deze vind ik lief! Dat staartje is echt te schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke vos en leuke blog heb je, ik ga je meteen maar volgen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. This fox pattern was also printed in Molly Makes

    BeantwoordenVerwijderen